آشپزی

طرز پخت خوراک میگو عربی + مواد لازم

طرز پخت خوراک میگو عربی

غذاهای بین المللی و کشورهای مختلف همیشه جذابیت های خاص خودشان را داشته اند . این میان ، غذای کشورهای عربی به دلیل نزدیکی به ایران بسیار به سلیقه ایرانی ها نزدیک بوده و طعمی فوق العاده دارند. خوراک میگوی عربی با زیره یکی از خوشمزه ترین غذاهای عربی است که در طرز تهیه آن از میگو استفاده می شود. دستور پخت این غذا مناسب برای 6 نفر بوده و آماده سازی آن حدودا نیم ساعت زمان می برد . میگوی عربی با زیره یک انتخاب مناسب برای وعده ناهار و شام است و هم با نان و هم با برنج سرو می شود . با ما در ادامه این مقاله از سایت ماهی جنوب همراه باشید.

مواد لازم برای طرز پخت خوراک میگو عربی :

میگو سایز درشت 700 گرم
آب 3 لیوان
پوست لیمو( به شکل نوار برش خورده ) 2 عدد
جعفری تازه 2 دسته
سیر رنده شده 4 حبه
فلفل قرمز دانه ای 8 عدد
برگ کرفس بزرگ 1 عدد
روغن زیتون 1 قاشق غذاخوری
پیاز خرد شده 1 عدد بزرگ
سیر خرد شده 6 حبه
پودر زیره 1 قاشق غذاخوری
فلفل قرمز تند 1 قاشق چایخوری
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم

مراحل طرز تهیه میگو عربی :

1) میگو را پس از شستن و خشک کردن تمیز می کنیم و پوست آن را جدا می کنیم .

2) سپس در یک تابه بزرگ میگو را به همراه آب اضافه می کنیم و میگذاریم تا بپزد . به آن جعفری تازه ، سیر رنده شده ،پوست لیمو ، فلفل قرمز دانه ای اضافه می کنیم تا طعم دار شود و مزه خوبی پیدا کند .

3) پس از جوش آمدن آب ، شعله را کم کرده و میگذاریم تا به مدت 50 دقیقه بپزد .

5) پس از پختن میگو ، آن را آبکش کرده و آب آن را بیرون میریزیم . مقدار کمی آب را برای بعد نگه میداریم .

6) در یک ماهی تابه نسبتا بزرگ ، روغن زیتون را اضافه می کنیم . پس از داغ شدن روغن ، پیاز و سیر خرد شده را اضافه می کنیم . سپس شعله گاز را روی حرارت ملایم قرار داده تا زمانیکه پیاز ها و سیر نرم شوند .

7) پس از نرم شدن پیاز ، میگو، فلفل قرمز ، نمک و فلفل سیاه و پودر زیره را اضافه می کنیم و به مدت 2 دقیقه خوب تفت می دهیم .

8) سپس مقدار آبی که که از قبل نگه داشتیم را به مواد اضافه می کنیم . سپس شعله را زیاد کرده ، پس از غل غل خوردن مواد و جوش آمدن ، شعله را کم کرده و روی حرارت کم میگذاریم تا مواد خوب جا بیفتد .

خب میگوی عربی آماده است. برای سرو کردن این غذای عربی خوشمزه میتوانید در کنار برنج ، برگ کرفس تازه و لیموی تازه میل کنید.

نوش جان، غذای شما آمادست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *