دانستنی ها

مصرف ماهی برای پیشگیری از آلزایمر

مصرف ماهی برای پیشگیری از آلزایمر

از همین امروز برای سلامتی سلول های مغزی در دوران سالخوردگی برنامه ریزی کنید. با تغذیه سالم به جنگ با فراموشی و آلزایمر بروید. قبل از اینکه به مزایای تغذیه با ماهی در تقویت حافطه و جوانتر نگه داشتن سلول های مغزی بپردازیم. مختصری در مصرف ماهی برای پیشگیری از آلزایمر صحبت می کینم، با ماهی جنوب همراه باشید.

بیماری آلزایمر چیست؟

بیماری آلزایمر بیماری است که از سنین 60 سالگی به بالا بروز می کند اما باید از جوانی به مراقبت از حافظه خود پرداخت تا بروز این عارضه را کمرنگ کرد یا اینکه به تعویق انداخت. مطالعات پزشکان متخصص بیماری های اعصاب نشان داده است که اولین نشانه های کاهش عملکرد نرون های عصبی و سرعت و انتقال رشته های عصبی حدود ۳۰ سالگی شروع شده و در ۴۰ سالگی آرام آرام تخریب سلول های مغزی آغاز می شود. البته فراموشی اتفاق عجیبی در انسان نیست و همه انسان ها برخی مسائل را به یاد نمی آورند و فرآیند فراموشی در طول عمر یک انسان رویدادی طبیعی به شمار می آید.

بیماری آلزایمر حالتی است که در آن فرد تقریبا همه چیز را از یاد می برد و فرد دچار این عارضه نه می تواند چیزی را از گذشته به یاد آورد و نه اینکه چیزی را در زمان حال به خاطر بسپارد. عوامل متعددی در بروز این بیماری نقش دارند.

مصرف ماهی برای پیشگیری از آلزایمر

راهکار مناسب جهت پیشگیری از آلزایمر

تغذیه سالم و صحیح می تواند یکی از راهکارهای مناسب و کارآمد جهت پیشگیری از ابتلا به این بیماری باشد. شایان ذکر است که تغذیه صحیح یک راهکار پیشگیرانه است و به عنوان درمان یا عامل صددرصدی جهت عدم ابتلا به این بیماری نمی باشد. یکی از موادغذایی مفید و شاخص جهت مبارزه با این بیماری موجودات دریایی از جمله ماهی و میگو می باشد. به طور قاطعانه می توان گفت که تحقیقات بسیاری تاثیر معجزه آسای عذاهای دریایی از جمله ماهی و میگو را در پیشگیری از این بیماری به اثبات رسانده اند.

ماهی، دشمن آلزایمر

غذاهای دریایی از جمله ماهیان دریایی یکی از مواد غذایی می باشند که سرشار از فسفر بوده و فسفر به عنوان مائه اصلی در ساختار سلول های مغزی است. محققان معتقدند مصرف مداوم ماهی و غذاهای دریایی سبب پیشگیری و حتی درمان آلزایمر خواهد شد. ماهی و روغن آن به علت سرشار بودن از اسیدهای چرب امگا 3 و خواص آنتی‌اکسیدانی فراوانی که دارند می‌توانند خطر ابتلا به فراموشی، آلزایمر و افسردگی را کاهش دهند. از آنجائی که ماهی سرشار از پروتئین، ویتامین‌هایی همچون A، B، D و املاح معدنی از جمله کلسیم، فسفر، ید، آهن، مس می‌باشد اما چربی و کلسترول کمی دارد. به طور کلی، مصرف ماهی و غذاهای دریایی به طور مکرر و به مقدار کافی می‌تواند خطر ابتلا به فراموشی، آلزایمر و افسردگی را تا حد بسیاری کاهش دهد. علاوه بر این، ماهی و غذاهای دریایی تاثیرات بسیار مثبتی بر تقویت عملکرد مغز و حافظه، یشگیری از ابتلا به بیماری زوال عقلی، پیشگیری یا مهار بیماری آلزایمر و پیشگیری و درمان بیماری‌های قلبی عروقی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *