آشپزی, آموزش پخت آبزیان دریایی

پخت خرچنگ – فروشگاه اینترنتی ماهی جنوب

پخت خرچنگ - فروشگاه اینترنتی ماهی جنوب

فروشگاه اینترنتی ماهی جنوب قصد دارد شما کاربران عزیز را با پخت خرچنگ و انواع آبزیان جنوب ایران آشنا کند.امروزه به دلیل فواید زیاد موجود در خرچنگ، مصرف این ماده باارزش در حال افزایش است.همچنین خرچنگ یکی از لذیذترین غذاها در بین آبزیان محسوب می شود.در ادامه به پخت خرچنگ  و طرز تهیه سس هلندی می پردازیم.

در ابتدا باید توجه داشته باشید که، اگر زمان پخت خرچنگ زیاد باشد، گوشت آن حالت لاستیکی به خود می گیرد.در نتیجه باید به زمان پخت این ماده مغذی، توجه داشته باشید.روش های زیادی برای پخت خرچنگ وجود دارد. یکی از آسان ترین روش ها، آب پز کردن است. در عین حال بخارپز کردن این غذا هم،بسیار رایج است.برای طبخ این غذا، روش های دیگری شامل فروبردن خرچنگ در کره آب شده، یا اضافه کردن مایونز یا آبلیمو وجود دارد.

پخت خرچنگ به صورت کبابی :

 

برای پخت خرچنگ به صورت کبابی، ابتدا پوسته سخت و پشتی خرچنگ را از قسمت زیرین جدا می کنیم.هر دو قسمت را شسته و درون آبکش قرار می دهیم تا آب آن گرفته شود.قسمت های گوشتی خرچنگ را از قسمت اسکلتی آن جدا می کنیم.گوشت های جدا شده را با چاقو به قطعات کوچک خرد می کنیم.خرچنگ ها را درون سینی قرار می دهیم و گوشت های خرد شده را روی آن ها قرار می دهیم.

در این مرحله به خرچنگ ها کمی فلفل و نمک و ادویه جات دلخواه اضافه می کنیم.علاوه بر این می توان برای خوش طعم کردن خرچنگ کبایی، از سس تند استفاده کرد.خرچنگ ها را درون فر قرار می دهیم تا حسابی پخته شوند و به رنگ طلایی در بیایند.غذا آماده میل کردن است.نوش جان

انواع ادویه جات برای طبخ آبزیان در فروشگاه اینترنتی ماهی جنوب

طرز پخت خرچنگ به صورت بخارپز

ابتدا قابلمه را تا نیمه پر آب کرده، روی شعله قرار می دهیم تا آب جوش بیاید.مقدار آب جوشیده شده، بستگی به تعداد و اندازه خرچنگ ها دارد.

پخت خرچنگ - فروشگاه اینترنتی ماهی جنوب

پس از جوش آمدن آب، خرچنگ را درون قابلمه به گونه ای قرار می دهیم که پاهای خرچنگ در دو طرف بدنش قرار بگیرد.برای بهتر پخته شدن خرچنگ، بهتر است پشت خرچنگ به سمت شما باشد.

پخت خرچنگ - فروشگاه اینترنتی ماهی جنوب

خرچنگ جنوب

سپس درب قابلمه را ببندید.بعد از گذشت یک دقیقه، شعله را روی حرارت ملایم قرار دهید تا خرچنگ ها خوب پخته شوند. برای پخت خرچنگ حدود 15 دقیقه زمان لازم است.

برای خوشمزه تر شدن غذا میتوان از انواع سس ها استفاده کرد،که ما در این جا طرز تهیه سس هلندی را در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم.

مواد لازم برای تهیه سس هلندی

  • کره                        114 تا 220 گرم
  • زرده تخم مرغ           2 عدد
  • آبلیمو تازه               1 قاشق سوپ خوری
  • نمک                     یک چهارم قاشق چایی خوری
  • فلفل تند (اختیاری)   یک هشتم قاشق چایی خوری

کره را به قطعات ریزتری تقسیم کرده و روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا کره به آرامی ذوب شود.زرده تخم مرغ، آبلیمو، نمک و فلفل را داخل مخلوط کن بریزید و روشنش کنید تا مواد با هم مخلوط شوند.می توانید برای مخلوط کردن مواد، ازهم زن دستی هم استفاده کنید.

حالا کره را به مخلوط کنی که روشن است، اضافه کنید. در این قسمت، توجه داشته باشید که کره باید ولرم باشد و کم کم به مواد اضافه شود.به صورتی که در ابتدا، باید کره را به صورت قطره قطره، اضافه کنید.

پخت خرچنگ - فروشگاه اینترنتی ماهی جنوب

سس هلندی

بعد از اضافه کردن نیمی از کره، مخلوط کن را خاموش کنید و غلظت سس را بررسی کرد. اگر سس در این مرحله نبریده بود، می توانید در مرحله بعدی باقی کره را سریع تر به مواد اضافه کنید.هر چقدر از کره بیشتری استفاده کنید، سس رقیق تری خواهید داشت.می توانید سس را مزه کنید و در صورت نیاز به آن فلفل، نمک و یا لیمو اضافه کنید.

پخت خرچنگ - فروشگاه اینترنتی ماهی جنوب

سس هلندی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *